Saturday 16 August 2014

Kesan sampingan Vitamin Alfafa Shaklee

with 0 Comment
Assalamualaikum ..

Hari ini saya nak kongsikan sedikit pengalaman saya memakan vitamin Alfafa. Saya mengambil Vitamin Alfafa untuk merawat masalah keputihan, selain itu banyak lagi kegunaan Vitamin Alfafa ni. Sebelum kita bercerita lebih panjang lagi, jom kita kenal dulu apa itu Alfafa sebenarnya.

Alfafa adalah sejenis herba yang sering digunakan oleh orang Eropah sejak dulu lagi untuk merawat penyakit berkaitan buah pinggang, pundi kencing dan prostat, dan melancarkan proses pembuangan air kencing. Ianya juga turut digunakan dalam merawat kolestrol yang tinggi, asthma, Osteoarthritis, Rheumatoid Arthritis, diabetis, sakit perut dan gangguan pendarahan yang dipanggil Thrombocytopenic purpura. Alfafa juga diambil sebagai salah satu sumber vitamin A,C,E dan K4, dan juga mineral Calsium,Potasium, Fosfurus dan Iron.

Gambar di atas adalah pucuk Alfafa dan yang dibawah ni pulak adalah pokok Alfafa dewasa

 
 Ok... berbalik kepada pengalaman saya ambil Vitamin Alfafa ni, macam yang saya khabarkan Alfafa ni saya guna untuk merawat masalah keputihan. Cara pengambilan yang diambil adalah 3 biji sebelum makan 3 kali sehari. Masa 3 hari pertama saya makan Vitamin Alfafa ni bahagian betis terasa lenguh dan jari jemari saya terasa sengal-sengal. Dalam hati ni terasa macam nak stop jer makan Alfafa tapi sebab teringatkan pesan kawan saya yang ini adalah Healing Krisis jadi diteruskan jugaklah makan Vitamin Alfafa.

Masuk hari ke-4 saya makan Vitamin Alfafa, masa bangun pagi terasa badan lebih ringan dan bertenaga lepas itu ehh...sakit di betis dah hilang tapi sengal di jari jemari tu masih ada cuma kurang sengalnya dari awal makan Alfafa dulu. Saya teruskan lagi mengambil Vitamin Alfafa ni 9 biji setiap hari dan meminum 3 liter air.
Keesokkan harinya, iaitu hari ke-5 segala sengal pada jari jemari dah hilang begitu juga dengan masalah keputihan saya.

Bila ditengok-tengok balik kenapa saya hadapi masalah healing krisis bila mengambil Alfafa mungkin disebabkan oleh salah satu fungsi Alfafa adalah untuk merawat penyakit arthritis, dan saya mungkin menghidapi penyakit arthritis tapi tidak menyedarinya jadi bila mengambil Vitamin Alfafa untuk merawat masalah keputihan sekaligus ia juga merawat masalah arthritis saya.

Syukur Alhamdulillah, sekarang ni  masalah keputihan pun dah settle dan masalah arthritis yang saya tak tahu pun dah terawat secara tak langsung dan saya masih lagi consume Vitamin Alfafa. Sekarang ni setiap pagi saya akan meminum teh Herba Alfafa, memang best!

So, kalau korang ada masalah keputihan atau arthritis atau kencing kotor bolehla mencuba Vitamin Alfafa Shaklee. Dan yang penting teruskan memakan Vitamin ni walaupun timbul healing crisis ok!

Untuk dapatkan Vitamin Alfafa Shaklee korang boleh dapatkan terus melalui on-line dengan klik jer gambar Vitamin Alfafa di bawah ni.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b84931d049a63cf56e0a47379c26c5cf 
Klik pada Gambar Vitamin untuk Order

untuk sebarang pertanyaan bolehlah Whatsapp/Sms @ 012 617 8480 (Iza)



0 comments:

Post a Comment

Anda mungkin berminat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.