Thursday 25 May 2017

Petua Mudah Hamil Yang Harus Di Cuba Hanya dengan Kurma

with 0 Comment

Semalam semasa mengikuti kuliah agama di surau berdekatan rumah bertajuk "Anak Cemerlang" ada satu soalan yang menarik perhatian saya. Soalannya berbunyi :


 " Kami masih belum mempunyai zuriat walaupun sudah hampir 10 tahun mendirikan rumah tangga. Bolehkah ustaz kongsikan cara untuk membolehkan kami mendapat zuriat?"

Tiba-tiba teringat pulak dengan seorang kawan saya dari zaman sekolah yang turut mengalami keadaan yang sama. Petua mudah hamil ini sudah dikongsikan dengan rakan saya dan kini saya dikongsikan juga dengan semua rakan taulan yang masih mencari-cari petua dan ikhtiar untuk hamil.

Caranya sangat mudah dan bahan yang digunakan juga turut senang didapati.

  • Dapatkan segenggam kurma dari tangan suami dan segenggam kurma tangan isteri. 
  • Kemudian kurma tersebut dibuang bijinya dan masukkan ke dalam blender.
  • Kisarkan kurma dengan 2 gelas susu kambing. Ikut kata ustaz tu tak kisahlah sama ada susu kambing asli atau serbuk yang pentingnya susu kambing. 
  • Bahagikan ramuan kepada 2 gelas. Satu gelas bagi setiap seorang.


  • Sebelum minum ramuan tersebut hendaklah membaca surah Maryam: ayat 1-12 dan minum sehingga habis. Pesan ustaz lagi, lepas minum mungkin badan akan terasa panas atau rasa nak muntah tapi tetap kena teruskan juga minum ramuan tersebut sehingga habis.


Keesokannya bolehlah amalkan meminum segelas susu kambing setiap pagi dan elakkan mengambil makanan yang masam contohnya macam tomyam sepanjang usaha.

Ikut kata ustaz kebanyakan pasangan yang mencuba mengambil masa dalam setahun untuk terima berita gembira yang si isteri hamil. Selain itu, ustaz juga memberi pesanan untuk mengambil makanan yang berkhasiat dan mengandungi nutrien yang tinggi.

Ini kerana peranan nutrien yang seimbang dalam tubuh dapat menjadikan tubuh menjadi lebih subur dan memudahkan untuk hamil. Antara nutrien yang sangat diperlukan tubuh untuk subur adalah Omega3 dan Omega6 serta sumber kaya protein dan antioksidan.

Semua nutrien ini boleh didapati didalam suplemen Omega Guard, Gla Complex, BComplex dan ESP Shaklee yang dikenali juga sebagai set Subur.



Cubalah petua ni, mana tahu rezeki hasil usaha dan ikhtiar tahun depan dapat terima berita gembirakan. Jangan lupa selain usaha, sentiasa berdoa.


Bagi yang berminat untuk dapatkan suplement untuk hamil jangan teragak-agak untuk wasap atau pm saya @ 011-20908587.



0 comments:

Post a Comment

Anda mungkin berminat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.